MOTORKA
Nastal čas si udělat „řidičák“ na motorku? Nebo rozšířit stávající skupinu? Nabízíme tyto skupiny:
SKUPINA
AM
Se skupinou AM můžete řídit motorová vozidla s konstrukční rychlostí do 45 km/h. Typicky půjde o motocykly se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 50 cm3 nebo s elektromotorem o výkonu do 4 kW. Podmínkou získání je dosažení věku 15 let.
SKUPINA
A1
Skupina A1 vás opravňuje k řízení lehkých motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výonu ke hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru maximálně 125 cm3. Můžete také řídit tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW. Minimální věk pro získání je 16 let.
SKUPINA
A2
Po získání skupiny A2 smíte řídit motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu ke hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Také můžete řídit vozidla spadající do kategorie A1.
SKUPINA
A
Po získání skupiny A smíte řídit všechny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něho, tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW, čtyřkolová vozidla o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti do 400 kg v nenaloženém stavu a všechna vozidla zařazená do skupin A1 a A2.
1. Teoretická výuka
- 4 vyuč. hodiny: výuka předpisů a provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 2 vyuč. hodiny: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípava
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
2. Praktický výcvik
- 13 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výucvik praktické údržby
- 4 vyuč. hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
3. Zkouška
Zkouška se skládá z teoretického testu a zkoušky z praktické jízdy. Teoretická zkouška má formu písemného testu
Zkouška z praktické jízdy má 2 části. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.
4. Řidičské oprávnění
Po úspěšném absolvování celé zkoušky zpět obdržíte vaši přihlášku, potvrzenou zkušebním komisařem a lékařský posudek. S těmito doklady pak jdete na evidenci řidičů požádat o vydání řidičského oprávnění.
1. Teoretická výuka
- 4 vyuč. hodiny: výuka předpisů a provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 2 vyuč. hodiny: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípava
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
2. Praktický výcvik
- 13 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výucvik praktické údržby
- 4 vyuč. hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
3. Zkouška
Zkouška se skládá z teoretického testu a zkoušky z praktické jízdy. Teoretická zkouška má formu písemného testu
Zkouška z praktické jízdy má 2 části. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.
4. Řidičské oprávnění
Po úspěšném absolvování celé zkoušky zpět obdržíte vaši přihlášku, potvrzenou zkušebním komisařem a lékařský posudek. S těmito doklady pak jdete na evidenci řidičů požádat o vydání řidičského oprávnění.
1. Teoretická výuka
1. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1, a to alespoň 2 roky, teorii nemáte povinnou.
2. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1 méně než 2 roky, výuka teorie se bude skládat z:
- 2 vyuč. hodiny: výuka předpisů a provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 1 vyuč. hodina: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípava
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
3. Pokud vůbec nejste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1, výuka teorie se bude skládat z:
- 4 vyuč. hodiny: výuka předpisů a provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 2 vyuč. hodina: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípava
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
2. Praktický výcvik
1. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1, a to alespoň 2 roky, je rozsah výcviku dobrovolný tak, abyste zvládl(-a) zkoušku. Poté pak skládáte pouze doplňovací zkoušku z praktické jízdy. Nepíšete tedy test.
2. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1 méně než 2 roky, bude Váš minimální povinný praktický výcvik vypadat takto:
- 7 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výcvik praktické údržby
- 2 vyuč. hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
3. Pokud vůbec nejste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1, Váš minimální povinný praktický výcvik se bude skládat z:
- 13 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výcvik praktické údržby
- 4 vyuč. hodiny: praktický výcvikk zdravotnické přípravy
3. Zkouška
Zkouška se skládá z teoretického testu a zkoušky z praktické jízdy. Teoretická zkouška má formu písemného testu
Zkouška z praktické jízdy má 2 části. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.
4. Řidičské oprávnění
Po úspěšném absolvování celé zkoušky zpět obdržíte vaši přihlášku, potvrzenou zkušebním komisařem a lékařský posudek. S těmito doklady pak jdete na evidenci řidičů požádat o vydání řidičského oprávnění.
Informace
o skupině A
Výcvik se liší v závislosti na tom, zda už máte řidičák skupiny A2 či nikoliv a případně jak dlouho.
Jste-li držitelem ŘO pro sk. A2 min. 2 roky je rozsah výuky a výcviku dobrovolný. Doplňovací zkoušku
skládáte pouze z praktické jízdy.
Níže uvádíme minimální zákonem předepsaný rozsah výcviku.

1. Teoretická výuka
1. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A2, a to alespoň 2 roky, teorii nemáte povinnou.
2. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A2 méně než 2 roky nebo držitelem oprávnění skupiny A1, výuka teorie se bude skládat z:
- 2 vyuč. hodiny: výuka předpisů o provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 1 vyuč. hodina: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípravy
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
3. Pokud vůbec nejste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1 ani A2, výuka teorie se bude
skládat z:
- 4 vyuč. hodiny: výuka předpisů o provozu vozidel
- 1 vyuč. hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
- 2 vyuč. hodiny: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- 1 vyuč. hodina: výuku zdravotnické přípravy
- 1 vyuč. hodina: opakování a přezkoušení
2. Praktický výcvik
1. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A2, a to alespoň 2 roky, můžete se podrobit výcviku v rozsahu, jaký si s námi dohodnete. Následně skládáte pouze tzv. doplňovací zkoušku, která se provádí ve stejném rozsahu a stejným způsobem jako zkouška z praktické jízdy.
2. Pokud jste držitelem řidičského oprávnění skupiny A2 méně než 2 roky nebo držitelem oprávnění skupiny A1, bude Váš minimální povinný praktický výcvik vypadat takto:
- 7 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výcvik praktické údržby
- 2 vyuč. hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy.
3. Pokud vůbec nejste držitelem řidičského oprávnění skupiny A1 ani A2, Váš minimální povinný praktický výcvik se bude skládat z:
- 13 vyuč. hodin: výcvik v řízení vozidla
- 1 vyuč. hodina: výcvik praktické údržby
- 4 vyuč. hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
3. Zkouška
Zkouška se skládá z teoretického testu a zkoušky z praktické jízdy. Teoretická zkouška má formu písemného testu
Zkouška z praktické jízdy má 2 části. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.
4. Řidičské oprávnění
Po úspěšném absolvování celé zkoušky zpět obdržíte vaši přihlášku, potvrzenou zkušebním komisařem a lékařský posudek. S těmito doklady pak jdete na evidenci řidičů požádat o vydání řidičského oprávnění.







